“De Rol van politiek en religie op weg naar een betere samenleving”

Binnenkort zal Prof. Dr. Ruard Ganzevoort, hoogleraar praktische theologie aan de Vrije Universiteit van Amsterdam in Vriezenveen hierover een inleiding komen houden.

Ruard Ganzevoort

Deze inleiding vindt plaats op 31 maart

In gebouw CCK2, Kerkstraat 2, 7671 HG Vriezenveen.

Aanvangstijd: 20.00 uur.

Toegangsprijs € 4,-- incl. koffie of thee.

Aanmelden niet nodig.

GroenLinks Twenterand is heel blij met de komst van Prof. Dr. Ganzevoort naar Vriezenveen en beveelt deze lezing dan ook van harte aan. Zeker in Vriezenveen lijkt GroenLinks Twenterand een gedegen discussie over dit onderwerp zeer zinvol.

Deze lezing wordt georganiseerd door de VUvereniging,

De VUvereniging is een maatschappelijk netwerk van mensen die zich verbonden en betrokken voelen bij de bijzondere identiteit van de VU en VUmc.

Voortbouwend op haar christelijke oorsprong wil VUvereniging bijdragen aan een betere wereld, een wereld waarin rechtvaardigheid, medemenselijkheid en verantwoordelijkheid voor elkaar en voor de wereld centraal staan. Zij onderkent en waardeert de rol die levensbeschouwing en zingeving hierbij spelen. Zij stimuleert de Stichting VU en de Stichting VUmc om zich bij de inrichting van onderwijs, onderzoek en zorg hierdoor te laten inspireren.

Prof.Dr. Ruard Ganzevoort is niet alleen professor in de theologie, maar ook senator in de Eerste Kamer voor GroenLinks en voorzitter van “de Linker Wang”, de religiewerkgroep van GroenLinks.