Doe mee

We gaan meedoen aan de gemeenteraadsverkiezingen. Je kunt helpen door jouw ideeën te delen of je aan te melden als lid.

Sympathisant

Heb je wel interesse, maar wil je het liever eerst een tijdje aankijken? Of wil je niet actief zijn, maar wel ideeën aandragen voor een betere gemeente. Meld je dan aan als sympathisant. Dan houden we je op de hoogte van onze activiteiten en kun je meedoen en meedenken wanneer je maar wilt. Je hoeft daarvoor geen GroenLinks te stemmen.

Lid

Meld je aan als lid van GroenLinks via de landelijke website. Je bent al lid voor 2 euro per maand. Dan kun je overal over meepraten én mee beslissen.

Steunfractielid

Als steunfractielid praat je mee in de fractie wanneer je wilt. Je helpt de raadsleden en de commissieleden op de onderwerpen waar je zelf belangstelling voor hebt. Je kunt als steunfractielid namens de fractie contact onderhouden met verenigingen, ondernemers en belangengroepen. Je inventariseert hun verwachtingen en brengt die in bij de fractie. (tijdsinvestering: ± 1 avond per maand)

Bestuurslid

Behalve politiek actief, kun je ook in de vereniging betrokken zijn, bijvoorbeeld als bestuurslid. Dan help je met de organisatie van o.a. de ledenvergadering en themabijeenkomsten en natuurlijk de jaarlijkse barbecue. (tijdsinvestering: ± 1 avond per maand)